środa, 13 sierpnia 2014

Pizza z rukolą, prosciutto i serkiem ricotta

Wczorajszy obiad był rodem z pizza hut. Do przepysznej pizzy zrobiłam dzbanek lemoniady cytrynowej <3
O zrobieniu te pizzy myślałam od czasu kiedy jej spróbowałam na Krakowskim Rynku. Był to strzał w dziesiątkę. Słona szynka delikatny serek i świeża rukola :3 Obok kościół Mariacki, dorożki i ten klimat. Chciałabym tam jeszcze wrócić.


PRYWATA
Czy wy też macie ochotę zastrzelić każdą osobę, która wspomina o końcu wakacji? Kiedy przy pakowaniu zakupów w sklepie pani radosnym głosem rzuciła : I co kończy się już wolne. Skutecznie struła mi dzień.Staram się korzystać z wakacji w pełni i nie lubię marnować dni na bezsensowne siedzenie na kompie albo przed telewizorem. W poniedziałek wpadłam na genialny plan : przejażdżki rowerowej do Gajewnik( Miejscowość oddalona ok.30 km od mojego domu, gdzie akurat był brat chłopaka) Tak więc o 6.30 siedziałam już na rowerze i pędziłam do Sieradza, aby z mym lubym wyruszyć w podróż życia. Ta pora była idealna na jazdę, rześko i dość chłodno. Aczkolwiek wszelkie górki(których było ze 3) silnie dały się we znaki. Zrobiliśmy sobie mały postój w Mc.Donaldzie, gdyż chłopak jechał bez śniadania (zaspał xd ). Mc.Tosty to jedyne kanapki do jakich mam słabość w tym fast-foodzie. Na szczęście w porównaniu do Wieśmaców i innych wypełnionych kotletami i cholesterolem kanapek. Te Mają tylko 260 kcal(wieśmac 560 ;_: ) , szynkę i ser( do którego się mogę przyczepić bo jest podejrzanie żółty xd) Nie zachwalam tutaj śmieciowego jedzenia broń boże. Chciałam pokazać tylko,że ja także mam słabości i wybieram wtedy mniejsze zło. 
Na miejscu zrobiliśmy dzieciakom śniadanie pancakes'y z bananami i nutellą :D Później czekała nas zabawa w podchody czyli powrót do dzieciństwa :D Niektóre dzieci jedna da się lubić :3
Wracaliśmy jesze tego samego dnia. Zajęło nam to 20 minut krócej. W końcu z górki. Tę szaloną przygodę zakończyliśmy lodami Grycan o smaku miętowym z kawałkami czekolady. Niegdyś moimi ulubionymi. Chyba zjadłam ich za dużo ;<




Składniki:

Ciasto:
-300 g mąki pszennej
-180 ml wody letniej
-7 g drożdży suszonych
-25 ml oliwy 
-1 łyżeczka soli
-pół łyżeczki cukru

Sos do smarowania:
-2 łyżki koncentratu pomidorowego
-łyżka oliwy
-dowolne zioła( ja wybrałam oregano i bazylię)

 +
-ok. 7 plastrów szynki parmeńskiej
-50 g serka ricotta
-rukola
-2 kulki mozzarelli 



Przy suchych drożdżach nie trzeba robić zaczynu po prostu  miesza się składniki i odstawia do wyrośnięcia.
W tym czasie mieszamy sos żeby składniki dokładnie się połączyły.
Ręce i blaszkę smarujemy oliwą to ułatwi wyrabianie ciasta. Rozkawałkowujemy ją niezbyt grubo i smarujemy sosem. A brzegi smarujemy oliwą. Kulki z mozzarelli rozrywamy na kawałki i posypujemy dokładnie pizze. Taką wkładamy do piekarnika na 10 minut w 200*C.
PO wyjęciu nakładamy rukolę, szynkę i łyżeczką kawałki serka. Voila :D
Trzeba uważać z ilością ricotty bo może zdominować smak pizzy.




+ ja na basenie elo :D 

1 komentarz:

  1. Wygląda mega apetycznie, na wierzchu same składniki co lubię :)

    OdpowiedzUsuń