piątek, 29 sierpnia 2014

Lekkie ciasto jogurtowe z malinami i jeżynami

Co zrobić jeżeli przed domem rośnie pełno malin i jeżyn, a w lodówce zalega jogurt naturalny? Oczywiście ciasto jogurtowe. Dla mnie są to babeczki wielkości ciasta :D . Tak samo puszyste, ale wilgotne i nie wysycha jak drożdżowe.

Prywata
Zimno wszechobecne zimno! JEst sierpień!? A wczoraj kiedy wieczorem wyszłam na balkon poczułam jesienno-zimowy chłód. Nie wiem czy kojarzycie ten zapach zbliżającej się zimy? Czy tylko ja mam takie skrzywienie. 
Ale przynjmniej spędzanie czasu przy nagrzanym piekarniku nie jest już tak uciążliwe jak w upały ;D
MImo wszystko nie znoszę jesieni. Na prawdę. Nie wiem kiedy u nas ostatni raz była "Piękna złota jesień"? Pada deszcz, wieje zimny wiatr. Jest szaro-buro. Marznę na przystanku czekając na swój jak zwykle spóźniający się autobus. MPK Sieradz pozdrawia. 
Jedyne co mnie teraz trzyma to ilość osiemnastek moich znajomych w nadchodzącym czasie, czyli cotygodniowa zabawa :D Zaczynając od dzisiaj. Bo właśnie w dzisiejszy wieczór mój chłopak ma 18 :3
Tzn. tę prawdziwą miał 8 sierpnia, ale połowa osób w rozjazdach i tak mam połączenia imprezy na koniec wakacji z 18 :D Wczoraj tworzyliśmy małe niespodzianki na dzisiejszą imprezę, ale to wkrótce, a zaproszeni zobaczą je dzisiaj. Proszę doceńcie wkład pracy- 5 godzin w kuchni!

Składniki
-4 jajka
-4 szklanki mąki
-400 ml jogurtu
-szklanka oleju
-600g jeżyn i malin (łącznie)
-szklanka cukru
-cukier wanilinowy
-3 łyżeczki proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sodki

1. Mąkę łączymy z proszkiem i sodką w jednej misce.
2. W drugiej ucieramy jajka z cukrami. Po czym dodajemy jogurt i masło.
3. Łączymy suche i mokre składniki. Doładnie!
4. Przelewam do formy i układamy owoce wciskając je.
5. Pieczemy ok.30-40 minut w 180*C z termoobiegiem do "suchego patyczka"






1 komentarz:

  1. Takie ciasto to ja uwielbiam, mniam ...
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń