czwartek, 15 marca 2012

Urodzinowe ciasteczka z owsianką

Dziękuję wszystkim za dzisiejsze życzenia. No więc mam 16 lat. ciekawie ciekawie. Jakieś postanowienia? Co musze zrobić do 17? Upiec makaroniki(3 raz), zrobić bezy, zrobić cokolwiek w związku ze sprzedawaniem wypieków. To tylko kawałek listy. Mam nadzieje, że chociaż połowę uda mi się zrealizować. Miałam wstawić zdjęcie i przepis urodzinowych babeczek ale chyba Asia by mnie skrzyczała bo zrobił się babeczkowy blog : 3
Spontaniczne wpadnięcie do mnie Eweliny. Zupa pomidorowa herbata i ciasteczka. W związku z tym, że nie miałam w domu nic słodkiego postanowiłyśmy z Ewisią coś upiec. wybór padł na ciasteczka z rodzynkami z mojej urodzinowej książki. Tylko był jeden problem. Nie miałam rodzynek. Zastąpiłyśmy je żurawiną i dosypałyśmy owsianki i tak zmodyfikowałyśmy przepis. Teraz dopiero zauważyłam, że nie dodałyśmy proszku do pieczenia. Tak to jest kiedy Ewelina dyktuje składniki. Mimo to ciastka wyszły pyszne.

Ciasteczka z owsianka i żurawiną

Składniki
200g mąki
100g pokrojonego masła
75g cukru
garść żurawiny
2 łyżki płatków kokosowych
3/4 szklanki płatków owsianych
1 rozkłócone jajko(śmiałyśmy się z tego)
4 łyżki mleka

Masło utrzeć z mąką dosypać cukier i wymieszać dolać mleko, jajko i resztę składników. Wymieszać. Wyjdzie bardzo gęsta masa. Nakładać łyżką na wysmarowaną tłuszczę lub wyłożoną papierem do pieczenia , blachę. Ciastka średnicy 5cm. Piec w temp.200*C przez 20-25 minut

Smacznego : 3



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz