niedziela, 25 marca 2012

Ciasteczka witrażyki

Przepraszam trochę mi zeszło na dodanie tego przepisu. Nie jest on aktualny, zrobiłam go kiedyś  a teraz wygrzebałam zdjęcia i przepis. Ciastka są świetne, miękkie i dżemowe. Wczoraj w końcu wsiadłam na rower nie pojechałam daleko po 1 z powodu późnej godziny po 17 i flaka w tylnej oponie<ok>. Przestawianie godzin tylko fajnie, że przestawiłam w złą stronę -,- i sobie wstaje łee dopiero 10. A mama z dołu woła na obiad.wytyfytyfy? Taak była 12. Od wczoraj mam jakiś dziwny skurcz szyi i nie mogę paczeć w lewo. sołkjut.




Składniki:
- 1 i 1/3 szklanki mąki
-  1/2 łyżeczki soli
-  110 g niesolonego masła
3/4 szklanki cukru
1 malutkie jajko lub 1/2 dużego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-   3 różne dżemy ( ja użyłam brzoskwiniowego, jabłkowego i truskawkowego)



Mąkę przesiać i wymieszać z solą. Masło utrzeć mikserem z cukrem na puszysty i biały krem (około 5 minut ucierania), następnie dodać jajko i wanilię i razem ubijać przez kolejne 3 minuty aż masa znów będzie puszysta. Zmniejszyć obroty miksera do minimum i dodawać mąkę w 3 partiach. Jak tylko składniki się połączą wyjąć ciasto i rozpłaszczyć je na placek o średnicy 15 cm. Gdyby ciasto bardzo się kleiło można dodać trochę więcej mąki. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na godzinę.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Łyżeczką nabierać ciasto i formować kuleczki, następnie trochę je spłaszczyć na szerokość około 2,5 cm i wysokość około 1 cm. Układać po 3 obok siebie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, tak aby dotykały się bokami. Podczas pieczenia ciasto się nieco rozpłaszczy i ciasteczka będą szersze.
W każdej kulce zrobić dziurkę końcem drewnianej łyżki lub małym palcem, i napełnić ją odrobiną dżemu  W każdym potrójnym ciastku użyć trzech różnych dżemów. Piec przez 15 - 20 minut w środkowej części piekarnika aż ciastka lekko się zrumienią na brzegach.



Mi jakoś specjalnie piękne nie wyszły to były początki pieczenia : 33 a zdjęcie z telefonu






4 komentarze: