środa, 1 października 2014

Tort Oreo

W końcu udało mi się go zrobić <3 Z okazji urodzin mojej kolejnej przyjaciółki Domi, która notabene  uwielbia Oreo. Czego chcieć więcej. Tort nie jest zbyt duży w sam raz  na naszą paczkę. Rozszedł się ekspresowo na długiej przerwie :D Następnym razem nasączyłabym biszkopt, ale mówili, że wyszedł genialny toteż im wierzę <3
PRYWATA
Jest dopiero połowa tygodnia, a ja mam ochotę po prostu się położyć i zasnąć. Mgła za oknem wcale nie pomaga, oblepia całą twarz i włosy w drodze do szkoły, w której jest zimno jak nie wiem co. Masz do wyboru albo w klasie śmierdzi i jest ciepło, albo się wywietrzy, ale zamarzasz na śmierć. Trudne życiowe decyzje xd.
Mimo to są, powody dla, których chce mi się podnieść swój leniwy tyłek o 6 rano. I nie chodzi mi tu o kubek kawy i kanapkę z dżemem. Lubię po prostu spędzać czas ze znajomymi. Jakkolwiek infantylnie to brzmi, cieszę się, że spotkałam takich ludzi. Zżyłam się z nimi przez dość krótki okres czasu. To są chyba wartości w życiu,  nie rozumiem ludzi, którzy są samowystarczalni oraz tych, którzy z własnej woli odpychają ludzi swoim zachowaniem np. obrażając ich.
Wiem, że pewnie piszę tu coś całkowicie oczywistego, dlatego, żeby się nie zagłębiać w moją psychikę rzucam przepis
A i jeszcze odsyłam was na matematycznego bloga, prowadzonego przez grupkę z mojej klasy. Będą na bieżąco wrzucane powtórki do matury, ciekawostki i pomoc z naszego kochanego przedmioty elo.
Ja zajmuje się szatą graficzną doceńcie mnie ;D
>>>>>MATBLOG<<<<<

Składniki( na tort 20cm)
Biszkopt:
-4 jajka
- łyżeczka proszku do pieczenia
-szklanka mąki pszennej przesianej
-szklanka cukru
Składniki na biszkopt powinny być w temperaturze pokojowej
Krem
-500 ml śmietany kremówki
-2 fixy do śmietan
-4 łyżki cukru 
-12 ciasteczek oreo 
+ 3 do przyozdobienia
- średnia paczka m&m's

Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywno. Potem dodajemy żółtka i dalej ubijamy stopniowo dosypując cukier. Na koniec dodawać po łyżce mąki wymieszanej z proszkiem. Delikatnie mieszamy łyżką. Pieczemy 20-30 minut wstęp 160*C z termoobiegiem.
Nie wyciągamy od razu tylko czekamy chwilę niech ostygnie w piekarniku bo opadnie.
Potem kroimy na 3 części. 
Krem
Zimną śietanę ubijamy na średnich obrotach mikserem. W szklance łączymy fixy z cukrem i dodajemy je kiedy śmietana się prawie ubiję. Potem wsypujemy pokruszone ciasteczka i mieszamy łyżką. Smarujemy pierwszą obie warstwy do pierwszej dodałam m&m's. Musimy uważać, zeby zostało nam śmietany na przyozdobienie tortu. Do wyrównywania kremu używałam noża polanego wrzątkiem. Na końcu dekorujemy 3 połamanymi ciasteczkami i brązowymi m&m's.
Przechowujemy w lodówce. :D






2 komentarze:

  1. Mniaaam! Uwielbiam Oreo!
    No i teraz przez Ciebie muszę iść do lodówki i przynajmniej zjeść płatki z mlekiem, po com wchodziła na blog kulinarny o 22 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ;) PYSZNY JEST ;JADŁAM PODOBNY;) ZAPRASZAM NA TORT ''CYGAŃSKIE ŚCIEŻKI'' POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/07/cyganskie-sciezki-tort-soneczko.html

    OdpowiedzUsuń