środa, 16 lipca 2014

Babeczki z czekoladą i jagodami


Babeczki zrobiłam mojemu lubemu na obóz, na który wyjechał w niedziele rano przy czym zostawił mnie na 10 długich dni. Była to alternatywa do jagodzianek, gdyż tę niespodziankę piekłam o 22 w sobotę, oglądając jednym okiem mecz o III miejsce.(ahh ten mundial). Nie użyłam zwykłej mlecznej czekolady, ale milki z toffi co nadało chyba jeszcze lepszy smak muffinom. Ogólnie pojawiło się wiele problemów podczas pieczenia, a mianowicie brak masła i oleju ;__;. Pozostało mi tylko pożyczenie od sąsiadów. Uratowali mi tyłek o 10 w nocy :D i tak dopięłam swego piekąc pyszne babeczki. Z przepisu wychodzi standardowo 12 dużych muffinek.

Prywata
Kilka ostatnich dni spedziłam jeżdżąc na rowerze. I tak odwiedziłam Wągłczew i Majcze. Podczas całodziennego prasowania bardzo dużo rozmawiałyśmy, jadłyśmy lody i kanapki z ogórkiem i musztardą xd
A na śniadanie z racji braku musli zjadłyśmy kaszkę dla dzieci, które notabene uwielbiam <3 Dzisiaj zrobiłam kolejną porcje lodów tym razem bazującej na śmietanie, jogurcie i bananach przepis niedługo.





Składniki:

-2,5 szklanki mąki
-0,5 szklanki cukru
-jajko
-cukier wanilinowy
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-0,5 łyżeczki sody
-0,5 szklanki jogurtu malinowego
-0,5 szklanki jogurtu naturalnego
-1/2 kotki masła
-1/3 l jagód
-tabliczka czekolady



Rozgrzewamy piekarnik do 180*C
Klasycznie mokre składniki łączymy razem, a suche razem. Siekamy czekoladę Jagody myjemy, można posypać cukrem co by nabrały wyrazistszego smaku. Następnie łączymy wszystko ze sobą i mieszamy dużą łyżką. Lepiej nie używać miksera, gdyż ciasto będzie zbyt gładkie i zbite, a więc twarde. Uwaga ciasto będzie gęste!!! Nakładamy do papilotek. Jeżeli dobrze rozgrzejemy piekarnik wystarczy tylko 15 minut z termoobiegiem.













2 komentarze:

  1. Wyglądają bosko!!!! Jami!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne! A jakie wilgotne i mięciutkie musiały być :)
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń