niedziela, 24 marca 2013

Cupcake z limonką

Po dość długiej przerwie wróciłam, czy na stałe sama nie wiem. Co mnie przekonało?Przeglądanie blogów, nie tylko tych kulinarnych. Zamarzyło mi się znowu pisać. I tak jestem znowu z nowymi przepisami, w większej ilości są to babeczki :3, czyli to co uwielbiam. Nagromadziło się trochę zdjęć i przepisów,tylko dlatego, że wczoraj miałam urodziny(tak właściwie miałam je 15 marca,ale wczoraj urządzałam) I spędziłam pół życia w kuchni przygotowując wszystko meh. Tak więc przejdźmy do przepisu

Będąc na zakupach zauważyłam limonki i od razu przypomniały mi się babeczki z nimi zrobione i bez zastanowienia wrzuciłam jedną do koszyka. Tak więc co tu dłużej pisać.Pomysł na krem podrzuciła mi siostra i był to strzał w 10!



Składniki
-jajko
-0,5 szklanki mleka
-3 łyżki jogurtu naturalnego
-1/3 szklanki oleju
-1,5 szklanki mąki
-0,5 szklanki cukru
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-limonka

Krem
-tabliczka białej czekolady
-małe opakowanie serka wieluńskiego

Tradycyjni suche składniki wymieszać razem, a mokre razem.+ wycisnąć sok z połowy limonki( reszta posłuży za ozdobę kremu) Należy je połączyć chwile przed nakładaniem do papilotek i robić to niedokładnie, gdyż gładko wymieszana masa daje nam zbite i twarde ciasto. 
Piec ok. 15-20 minut w 180*( to już zależy od piekarnika)
Czekoladę dokładnie rozpuścić na parze i od razu dodać do serka dokładnie wymieszać.
Drugą połowę limonki pokroić na cienkie plasterki i ozdobić krem.
Babeczki są orzeźwiające w smaku i nadadzą nieco wiosennych klimatów.



1 komentarz:

  1. Aż się głodna zrobiłam... mniam:) szkoda, że ja tylko taka leniwa jestem i za bardzo mnie do gotowania nie ciągnie. Ale na gotowe byłabym jak najbardziej chętna:P napatrzeć się na te wszystkie smakołyki nie mogę...

    OdpowiedzUsuń