poniedziałek, 25 marca 2013

Banany i truskawki w cieście francuskim

Pech, pech,pech.  Czyli najgorszy dzień w życiu. Ukradli mi portfel razem ze wszystkimi dokumentami, legitymacją czy biletem miesięcznym. I teraz muszę przed świętami zdążyć dorobić legitke. Eh. To już drugi raz w ciągu 5 miesięcy ;_; .Po prostu usiąść i płakać. No ale cóż nie mam nawet czasu na to bo w tym tygodniu czeka mnie milion sprawdzianów <ok> , liczę też, że ktoś odda przynajmniej dokumenty bo pieniądze to już tam.

Co do przepisu, są to owoce w cieście francuskim ;3. Zabierałam się za to od dłuższego czasu i urodziny były do tego najlepszym pretekstem : D Nie jest to skomplikowany przepis, wręcz banalny.
Ciasto francuskie jest genialnym produktem, który można spożytkować na wiele sposobów,ja przedstawiam wam wersje sodką, ale wykonałam także słoną czyli z rukolą, pomidorem i łososiem.
Ale wracając wybrałam banany (moje ulubione owoce) i truskawki, których kupiłam kilka opakowań w kauflandzie ( miejsce zaginięcia portfela ;_; )


Składniki(50 ciasteczek)
- 2 paczki ciasta francuskiego( w płatach) ok 800-900g
-3 banany
-10 truskawek
-paczka borówek

Wałkować najlepiej średnio rozmrożone ciasto( nie lepi się zbyt). Wycinamy prostokąty na jednym końcu układamy owoc na zaginamy i mocno sklejamy widelcem. To bardzo ważne gdyż inaczej wypłynie farsz, należy uważać zwłaszcza na truskawki, gdyż one lubią wypływać, z Bananami nie ma tego problemu. Pieczemy ok 20 minut w 200*C. Na opakowaniu zazwyczaj jest podana dokładna instrukcja, lepiej podawać na zimno(przynajmniej ja tak wolę) i tyle : 3 SMACZNEGO




Nie wiem czy znacie fornetti? To najlepsze francuskie ciasteczka na świecie, ale boję się nawet czytać ich skład, wystarczy, że spojrzę na soczyście zielony kolor nadzienia jabłkowego. To też moja alternatywa jest nieco zdrowsza, chociaż ciasto francuskie jest jednym z bardziej kalorycznych






7 komentarzy:

  1. dziękuję za zaproszenie. Na pewno będę zaglądać tu częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto francuskie u mnie zawsze w lodówce:-), bo właśnie jest świetne do tego typu szybkich pyszności. Mam nadzieję, że ktoś znajdzie Twoje dokumenty i odeśle!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie przekąski :) A co do kremu z Tołpy - kosztuje ok. 30 zł.

    OdpowiedzUsuń
  4. super ! bardzo mi się podoba. przepis zapisany i w weekend wypróbuję te pyszności. sama planowałam zrobić podobne ciastka tyle, że w innym kształcie z marmoladą w środku :) a, co do zawartości, to w środku może być banan w odpowiednim plasterku czy w innej postaci trzeba go tam umieścić ? czekam na odpowiedź, bo weekend nie długo :) !
    pozdrawiam,
    summer-body.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kształt jest dowolny, w zależności od wielkości ciasta,które będziesz zawijać. Nawet nie musi być do końca "zakryte". Bo banany w porównaniu do truskawek nie wypłyną: )

      Usuń
  5. Aż zgłodniałam! Na pewno spróbuję zrobić:)
    Obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń