sobota, 15 września 2012

Cupcake

Jest już połowa września i pogoda nas nie rozpieszcza, szczerze mówiąc jest beznadziejna. Najchętniej zostałoby się pod kołderką : 3 z kubkiem herbaty w ręku i z dobrą książką. Wczorajsza scena rockowa zawiodła mnie, w sumie czego się spodziewałam...  
Tak jak myslałam babeczki rozeszły się w zastraszającym tempie  : ) Dlatego wczoraj wbiła do mnie Wera
 ( najpierw spóźniłyśmy się na autobus xd ) i upiekłysmy babeczki z białą czekoladą, niestety nie mam żadnych zdjęć. Ale ciekawostką jest, że było więcej czekolady od ciasta xd




Cupcake'sy z Michałkami



Składniki:

1 / 4 oleju
1 duże jajko
3 / 4 szklanki mleka
1 / 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1 szklanka mąk
1 / 2 szklanki cukru 
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
 1/2 łyżeczki sody
4 michałki


Krem

(pół paczki) 113g miękkiego masła o temperaturze pokojowej

2 szklanki cukru pudru, najlepiej bardzo miałkiego
2 łyżki mleka

barwnik w dowolnym kolorze



Piekarnik rozgrzać do 180 st. Formę do babeczek wyłożyć papilotkami.
W jednej misce zmieszać mokre, a w drugiej suche składniki.Wlać mokre do suchych niezbyt dokładnie wymieszczać. Nakładać po łyżce kawałek michałka i do wypełnienia. Foremki napełniać do 2/3 wysokości. Babeczki piec przez 18 - 20 minut. Po upieczeniu po 5 minutach wyjąć z formy. Studzić na kratce.

Krem
Przesiać cukier. Maso ubić mikserem, dodawać partiami cukier, w połowie miksowania mleko, na końcu aromat i barwnik. Miksować minimum 10 minut. To bardzo ważne, inaczej będzie czuć cukier. Schłodzić minimum godzinę. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz