niedziela, 20 maja 2012

Babeczki z rabarbarem

Teraz aby nie mieć zbyt dużych zaległości znowu wrzucam notkę. I wróciłam do babeczek. Pewnie Asia będzie złaaa. Ale to później. Piękna niedziela, słońce świeci, a ja zakuwam do szkoły <ok>. Zabierzcie mnie stąd.
Zostało już tylko parę tygodni, trochę sprawdzianów i wakacje. Mam nadzieje, ze pogoda będzie lepsza niż w tamtym roku. Póki co moje wakacje w Bułgarii stoją pod wielkim znakiem zapytania. Trzeba się wreszcie się ogarnąć i coś zrobić. Mam zamiar się mocno opalić ; 3 
Dzisiaj najwyraźniej straciłam wenę bo ledwo piszę składne zdania. Może to przez niewyspanie.
Kończę te niezbyt udane wylewanie myśli i przechodzę do przepisu.

Rabarbar. Śmiesznie brzmi w moim wykonaniu. Zastanawiałam się czy to warzywo czy owoc. W końcu google nie boli i wiem, że to warzywko. Jego kwaśny smak nadaje orzeźwienia wypiekom. Nie chciało mi się czekać, aż wyrośnie ciasto drożdżowe więc zrobiłam tradycyjne babeczki.


Przepis(12 babeczek):


mąka 1 i 3/4 szkl
proszek do pieczenia 2 łyżeczki
soda oczyszczona 1/2 łyżeczki
cukier puder 3/4 szkl
mleko 1 szkl
olej nieco ponad 1/3 szkl
jajko 1 sztuka
ekstrakt z wanilii 1 łyżeczka
rabarbar
cukier
Mąkę przesianą przez sito, proszek do pieczenia, sodę  włożyć do dużej miski. Mleko, olej oraz jajko włożyć do drugiego naczynia i dokładnie połączyć ze sobą. Leiste składniki dodać do sypkich i połączyć je mieszając. Rabarbar pokroić i wymieszać z cukrem Foremki wypełnić masą mniej więcej do połowy, posypać rabarbarem. Piec 20 minut w temp. 180 stopni.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz